Auteur Topic: Een kennismaking met Natuurlijke Rauwe Voeding ...  (gelezen 28317 keer)

Offline Nathalie

• Beheerder
  • Hyper Bernerfreak
  • Aantal berners: 3
  • Namen: Ayla, Jara en Nuri
Een kennismaking met Natuurlijke Rauwe Voeding ...
« Gepost op: 16 september 2011 - 23:04:20 »
Als je op het PDF icoonte klikt, krijg je een artikel dat ik geschreven heb om de mensen wat meer info te geven!
Hopelijk hebben jullie er iets aan en kunnen jullie het principe van rauw voeren wat beter begrijpen!

Hier kan je ook nog interessante dingen inkijken!
Tom Lonsdale - nederlands
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2013 - 16:17:21 door Pieter »

Offline Nathalie

• Beheerder
  • Hyper Bernerfreak
Re: Een woordje uitleg ...
« Reactie #1 Gepost op: 04 oktober 2011 - 23:03:40 »
Ik heb de vorige tekst wat aangepast en er een PDF versie van gemaakt!

Offline Saskia

• Mega Bernerfreak
  • Love comes in three colours
    • Liefhebberskennel van 't Bronkshof & Hondenkapsalon voor alle rassen
  • Aantal berners: 4
  • Namen: †Darusha, Feedra† Ghosita, Kisha, Lounes, Leyna
Re: Een kennismaking met Natuurlijke Rauwe Voeding ...
« Reactie #2 Gepost op: 05 oktober 2011 - 07:21:30 »
 toppie super gedaan

Offline Laetitia

• Mega Bernerfreak
  • Aantal berners: 1
  • Namen: Ibeau
« Reactie #3 Gepost op: 05 oktober 2011 - 08:16:51 »
Super Nathalie  toppie

Offline Nathalie

• Beheerder
  • Hyper Bernerfreak
« Reactie #4 Gepost op: 05 oktober 2011 - 16:53:49 »
Met alles na te kijken heb ik gezien dat er nog een fout in staat. Kunnen jullie schrijffouten die er in staan ook even doorgeven?

In ieder geval : nier is 20g/10kghond/week. Met het nog eens op te zoeken heb ik gemerkt dat ik mij vergist heb.

Offline Saskia

• Mega Bernerfreak
« Reactie #5 Gepost op: 05 oktober 2011 - 17:29:40 »
blad 2 helemaal onderaan 'groeten'  :wistle:

Offline Nathalie

• Beheerder
  • Hyper Bernerfreak
« Reactie #6 Gepost op: 05 oktober 2011 - 17:32:50 »
Beeldmateriaal  ;D

Cottage cheese, nootjes, honing en een eitje!

Offline Judy

• Mega Bernerfreak
  • Namen: Judy
« Reactie #7 Gepost op: 05 oktober 2011 - 17:40:20 »
Beeldmateriaal  ;D

Cottage cheese, nootjes, honing en een eitje!

Geen vlees daarbij dan?
Zo één keer per week zou ik dat (zoiets of rauw dan dus) wel willen doen, maar heeft het dan wel zin?
Dagelijks is geen optie, dat ziet mijn vriend helemaal niet zitten, hij verklaart me gek als we nog een diepvries bij zouden kopen (daar hebben we ook helemaal geen plaats voor in ons klein wasplaatsje).

Offline Saskia

• Mega Bernerfreak
« Reactie #8 Gepost op: 05 oktober 2011 - 17:44:49 »
@ judy : als je maar 1 hond hebt moet je geen extra diepvries hé of gade 100 kg in ene keer kopen  :wistle:

Nathalie :

Eerste blad - 3 de stuk einde van de eerst lijn vleesete.

Offline Pieter

• Beheerder
  • Mega Bernerfreak
  • Voorzitter BF.be VZW
  • Namen: Ayla, Jara & Nuri
« Reactie #9 Gepost op: 05 oktober 2011 - 17:48:03 »
Geen vlees daarbij dan?
Zo één keer per week zou ik dat (zoiets of rauw dan dus) wel willen doen, maar heeft het dan wel zin?
Dagelijks is geen optie, dat ziet mijn vriend helemaal niet zitten, hij verklaart me gek als we nog een diepvries bij zouden kopen (daar hebben we ook helemaal geen plaats voor in ons klein wasplaatsje).
Hier is nog rundsvlees en eendennek bijgekomen. Dit is eigenlijk een beetje extra.
Een dag vers geven zal niet veel effect geven, ik denk zelfs dat het beter is dat je dit niet doet. Een hondenmaag past zich aan aan de verse voeding. Daarom kunnen sommige honden tot 3 maanden 'ontgiften' van brokken. Onze beagle kon dit verdragen, maar de border niet. Als je nu KVV zou geven, zou vers geen probleem zijn, maar als de hond nu op brokken staat...
Voor 1 hond kan je wel met 1 vriezer toe denk ik hoor  thumbup Het is inderdaad even wennen als je het niet gewoon bent om vers te geven, maar als je ziet hoe hard je hond geniet en hoe zijn vacht en gezondheid verbetert, dan neem je dat er volgens mij toch graag bij...? Ik vind het altijd de moeite om de mensen proberen te overtuigen...

Offline Judy

• Mega Bernerfreak
  • Namen: Judy
« Reactie #10 Gepost op: 05 oktober 2011 - 17:53:12 »
Ik denk dat je onze vriezer nog niet goed bekeken hebt :blush:, ik maak altijd soep / spaghettisaus / .... in grote hoeveelheden en dan in porties in de diepvries omdat dat snel klaar is als we eens niet veel tijd hadden. Of verse groenten die we krijgen en nooit op tijd goed kunnen eten vliegen daar ook allemaal in. En tenslotte ons vlees gaan we halen op een eind rijden van hier, omdat het daar allemaal heel puur is en zonder die bewaarproducten om het vlees rood te houden enzo, maar daar moet je tijd voor hebben want dan snijden ze het moment zelf alles nog af, dus ook dat is in grote hoeveelheden. En nu zijn we nog maar met twee.. :wistle:
Maargoed, ik ben het topic aan het kapen hier ondertussen, sorry daarvoor, back on topic. :blush:

Offline Nathalie

• Beheerder
  • Hyper Bernerfreak
« Reactie #11 Gepost op: 05 oktober 2011 - 19:04:45 »
Die prut (cottage cheese en co) die krijgen ze soms op een vastendagje, maar meestal er gewoon eens tussendoor bij hun eten.

Offline pascale

• Bernerpuppie
  • *
  • Namen: Cooper
« Reactie #12 Gepost op: 05 oktober 2011 - 20:51:29 »
Heel interessant artikel dat je hebt geschreven.
Ik geef Cooper ook vers vlees afgewisseld met kvv
ik vind het een enorm voordeel dat hij niet zoveel ontlasting meer heeft, met brokken was dat verschillende keren per dag en meestal kreeg hij diarree, nu maximum 2 keer per dag kleine vaste hoopjes.
Ei heb ik nog niet geprobeerd, mag dat dus gewoon rauw met schil?
ik ga het zeker eens proberen, hij zal het wel eten, hij eet alles wat ook maar enigszins eetbaar is.
Ik heb vorig jaar via kapaza een gratis vriezer op de kop kunnen tikken, zo'n grote bak die staat nu in de garage en daar gaat dus al het vlees voor Cooper in.
Ik rijd regelmatig eens naar Nederland om een grote hoeveelheid smuldier kvv in te slaan, daar verkopen ze dat gewoon in de supermarkt. Kheb na lang zoeken ook een vleescentrale in de buurt gevonden waar ik rundsnijlingen voor de hond kan kopen in zakken van een kilo voor zo'n 1.60€ de kilo.
Mij hoef je alvast niet meer te overtuigen, je ziet gewoon dat het het beste is voor je hond.

Offline Pieter

• Beheerder
  • Mega Bernerfreak
  • Voorzitter BF.be VZW
  • Namen: Ayla, Jara & Nuri
« Reactie #13 Gepost op: 05 oktober 2011 - 21:04:15 »
ik vind het een enorm voordeel dat hij niet zoveel ontlasting meer heeft, met brokken was dat verschillende keren per dag en meestal kreeg hij diarree, nu maximum 2 keer per dag kleine vaste hoopjes.
ik ga het zeker eens proberen, hij zal het wel eten, hij eet alles wat ook maar enigszins eetbaar is.
Ik heb vorig jaar via kapaza een gratis vriezer op de kop kunnen tikken, zo'n grote bak die staat nu in de garage en daar gaat dus al het vlees voor Cooper in.
Ik rijd regelmatig eens naar Nederland om een grote hoeveelheid smuldier kvv in te slaan, daar verkopen ze dat gewoon in de supermarkt. Kheb na lang zoeken ook een vleescentrale in de buurt gevonden waar ik rundsnijlingen voor de hond kan kopen in zakken van een kilo voor zo'n 1.60€ de kilo.
Mij hoef je alvast niet meer te overtuigen, je ziet gewoon dat het het beste is voor je hond.
Eitjes mag je inderdaad met schaal geven  toppie maar je leert je hond dat het makkelijkste door het kapot te gooien in een kom (of op de grond als dat mag  :rol:)
Wij kopen in héle grote hoeveelheiden... vraag maar aan Sas  :wistle:

Offline Nathalie

• Beheerder
  • Hyper Bernerfreak
« Reactie #14 Gepost op: 05 oktober 2011 - 22:47:24 »

Wel niet te veel snijlingen alleen bijgeven dan, want de smuldier is een complete versie die je voert? Als je dan vlees gaat bijvoeren, dan geraken de percentages wat uit blans. Dan geef je best vlees met nog een kippenbil ofzo, dat je ook wat extra bot geeft. Maar het hangt natuurlijk af hoe veel vlees je zo extra bij geeft. Als het maar een kleine aanvulling is (één keer per week), maakt dat zo veel niet uit, maar als je een dag smuldier en een dag vlees geeft, ga je gewoon veel te veel vlees geven.