Auteur Topic: Reiki en Reiki bij dieren  (gelezen 3712 keer)

Offline Marion L.

• Super Bernerfreak
  • **
  • Aantal berners: 4
  • Namen: Marduk, Carmen, Feline en Pasjanah
Reiki en Reiki bij dieren
« Gepost op: 31 maart 2014 - 11:49:47 »
Naar aanleiding van het topic over Bente van Lindsay zijn er wat vragen gekomen over Reiki bij dieren.
Aangezien wij dagelijks met Reiki werken zal ik hier wat meer informatie geven over hoe het werkt.

*****************************************************************************************

Reiki is een vorm van werken met universele energie. Het is een methode om energie op te nemen uit het energieveld om ons heen, deze energie kun je dan gebruiken voor jezelf of doorgeven aan andere levensvormen die gedijen op levensenergie, mensen, dieren, planten en voedingsmiddelen.
Wanneer je deze energie gaat gebruiken werkt ze op: lichamelijk, emotioneel, psychisch en mentaal niveau, het stroomt dus door heel het wezen heen.
Reiki zelf geneest niets, het ondersteunt en versterkt het zelf-genezende vermogen van lichaam en geest en kan er toe bijdragen dat: pijnen, emotionele blokkades of bepaalde gedachtenpatronen verminderen of zelfs verdwijnen.

In deze vorm wordt de energie doorgegeven via de handen, handoplegging dus.
Degene die de hand oplegt, maakt niet iemand beter maar fungeert alleen als doorgeefluik.
Het is de ontvanger van deze energie die, zij het onbewust, het werk verricht. Dit werk houdt in dat lichaam en geest weer voeding krijgen om zichzelf in balans te brengen.
De optredende bijwerkingen hiervan zijn dat de kwalen, ontstaan door disharmonie, verminderen of zelfs verdwijnen.
Doordat het lichaam lekker in zijn vel gaat zitten zal het emotionele lichaam zich ook beter gaan voelen. Andersom werkt het ook, als je emotionele lichaam zich goed voelt dan zal je lichaam dat ook doen, en zo zitten we weer in een opwaartse spiraal.
Hierdoor treedt er een positieve verandering op, niet alleen in jezelf maar ook bij alles wat je doet, en dit heeft weer zijn uitwerking op je hele omgeving.

Iedereen is na de geboorte in staat om Reiki op te nemen en door te geven, maar doordat in de eerste levensjaren veel emoties optreden en "gedrag" wordt geleerd, wordt bij vrijwel iedereen dat vermogen in meer of mindere mate geblokkeerd, door deze blokkades kan de universele levensenergie niet meer volledig doorstromen.
Een tekort aan levensenergie veroorzaakt een grotere gevoeligheid voor ziekten en vertraagd het herstel.
Tijdens een Reikicursus worden de deelnemers weer aangesloten op de universele bron van levensenergie, dit kan bij iedereen, men hoeft hier geen "gave" voor te hebben.

Omdat de gever van Reiki niet de bron is, maar alleen een doorgeefluik van energie, wordt je als gever van een Reiki-behandeling ook niet moe.
Van belang is de intentie waarmee Reiki gegeven wordt.

Reiki bij dieren

Reiki werkt bij dieren op eenzelfde wijze, dieren zijn vaak veel gevoeliger voor Reiki  toppie
Honden communiceren op basis van:
-zicht,
-geur,
-lichaamstaal (uitstraling),
-telepathie.

Belangrijk is dus eerst je eigen toestand te voelen en eventueel aan te passen voordat je met dieren begint,
aura schoonmaken en gronden.

Geef je voor de eerste keer Reiki aan je dier zijn er enkele dingen waar je op kunt letten.

-dieren kunnen heel divers reageren,
-eigenaren hebben dikwijls een grote invloed (die je zelf meestal niet zien of onderschatten),
-aankijken (oogcontact) is voor veel dieren vaak een bedreiging,
-bij eigen dieren een gunstig moment uitkiezen,
-niet schrikken bij soms onverwachte reacties,
-als dieren bekend zijn met Reiki gaan er vaak om vragen.

Behandelingen uitvoeren.
-als je weet waar een kneuzing of blessure zit,
-hand leggen op plaatsen waar je denkt dat Reiki nodig is
-bij kleine ongevallen direct Reiki geven,
-gebruik je intuïtie, dieren willen je ook helpen!

Meer info en ervaringen met Reiki op onze website; www.nieuwetijdshoeve.nl

Een heel bijzondere ervaring hebben wij met onze Yentl gehad.
Haar hele verhaal staat kunt u lezen op; http://www.princeberners.nl/NEDERLANDS/MEMORIAM/YENTL/yentl.html

Ik hoop dat ik zo wat meer nuttige informatie heb gegeven?

Reiki is geen wondermiddel, maar er kunnen wel wonderlijke dingen door gebeuren  ;D

Offline Anke d J

• Bernergek
  • Aantal berners: 2
  • Namen: Donar en Fender
Re: Reiki en Reiki bij dieren
« Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2014 - 12:19:02 »
Marion, een duidelijk verhaal  :gjob:
Voor mij is Reiki bekend, ik heb namelijk bij Hans (de man van Marion) de Reiki 1 en Reiki 2 gevolgd, nu volgt Reiki 3 nog.
Het is zoals Marion schrijft geen wondermiddel maar het werkt erg goed als ondersteund middel. Ik heb Reiki nu al meerdere malen gebruikt op onze  :berner: Donar. Bij allerlei verschillende dingen zoals blaasontsteking, na te wild spelen/rennen last van zijn ellebogen, na zijn castratie, direct na operatie aan zijn elleboog, als hij vast zit in zijn rug. Donar komt zelf ook soms om Reiki vragen en gaat er dan ook rustig voor liggen, hij vindt dit fijn. Zoals Marion schrijft moet ik een gunstig moment uitzoeken om Reiki te geven, als hij net gewandeld heeft of heeft gegeten blijft hij over het algemeen rustig liggen. Maar als het wandeltijd is bijv dan kan hij zich daar niet aan over geven, dan eerst wandelen en dan rustig Reiki geven. Al het nodig is geef ik een paar keer per dag een aantal dagen lang Reiki, het kan immers geen kwaad en de Reiki stroomt daar naartoe waar het nodig is. Donar wandelt na een behandeling beter, was sneller wakker uit de narcose na operatie en zijn wond genas zeer goed. Ik vind het mooi dat dieren zich hier aan over kunnen geven, die hebben immers geen oordeel hierover en laten het gebeuren.

Offline Lindsay

• Super Bernerfreak
  • **
  • Namen: Bente & Mona
« Reactie #2 Gepost op: 31 maart 2014 - 13:27:11 »
Mooi stukje Marion  toppie

Zoals in mijn andere topic al gezegd, ik heb mij destijds laten inwijden voor Tiana... Ik heb enkel Reiki I omdat ik daar genoeg mee kon om haar te ondersteunen...
Zij heeft daar toch wel enkele jaren baadt bij gehad, en kwam er ook zelf achter vragen...
Enkel van haar hoofd moest ik afblijven (zij had constant hoofdpijn en een druk op haar hersenen), dat was te heftig en kon ze niet verdragen...

En dat heb ik ook weer gezien bij Bente...
Zij heeft gisteren een eerste behandeling gehad... In eerste instantie mocht ik niet aan haar rug komen... Heb haar dan gewoon op andere plaatsen behandeld, de energie stroomt toch naar waar het nodig is...
Na een half uurtje heeft ze zich omgedraaid en mocht ik haar rug wel behandelen...
Vind het altijd mooi om te zien hoe dieren perfect duidelijk kunnen maken wat ze willen en wat niet...

Ben bij Bente voorlopig van plan om haar dagelijks te behandelen... Uiteindelijk hoop ik dan dat ze er zelf achter komt vragen als het nodig is...

Offline Marion L.

• Super Bernerfreak
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 03 april 2014 - 12:29:36 »
Weer een mooie ervaring met Reiki opgedaan  :cheer:

Gisteren is tijdens de wandeling onze Marduk met volle vaart tegen Feline aangebotst. (Marduk is zo'n 60 kg en Feline 45 kg.) Feline gaf een gil en liep stilletjes met een slap hangende staart weg.
Zulke botsingen kunnen vervelende gevolgen hebben weten we uit ervaring  :runaway:
Ik heb Feline meteen bij me geroepen en ben haar Reiki gaan geven bij haar staartaanzet en achterste stukje van de rug.
Daarna rustig doorgelopen en naar huis gegaan, ze liep al weer normaal met een vrolijkere staart.
Thuis heeft Hans haar nogmaals Reiki gegeven op dezelfde plekken. Gisteravond was er helemaal niets te zien aan Feline en vanochtend ook niet  :cheer: :dance: :cheer:

Hadden we niet meteen Reiki gegeven dan was dit op zijn minst een vervelende kneuzing geweest bij Feline, op een plek die erg gevoelig en pijnlijk is. Door de Reiki hebben we erger kunnen voorkomen  toppie

Offline nina wouters

• Bernerforum.be VZW
  • Super Bernerfreak
  • **
    • www.berner-sennen-gent.be
  • Namen: Kayla, Kalina, Nicky en Nel
« Reactie #4 Gepost op: 03 april 2014 - 12:48:47 »
Weer een mooie ervaring met Reiki opgedaan  :cheer:

Gisteren is tijdens de wandeling onze Marduk met volle vaart tegen Feline aangebotst. (Marduk is zo'n 60 kg en Feline 45 kg.) Feline gaf een gil en liep stilletjes met een slap hangende staart weg.
Zulke botsingen kunnen vervelende gevolgen hebben weten we uit ervaring  :runaway:
Ik heb Feline meteen bij me geroepen en ben haar Reiki gaan geven bij haar staartaanzet en achterste stukje van de rug.
Daarna rustig doorgelopen en naar huis gegaan, ze liep al weer normaal met een vrolijkere staart.
Thuis heeft Hans haar nogmaals Reiki gegeven op dezelfde plekken. Gisteravond was er helemaal niets te zien aan Feline en vanochtend ook niet  :cheer: :dance: :cheer:

Hadden we niet meteen Reiki gegeven dan was dit op zijn minst een vervelende kneuzing geweest bij Feline, op een plek die erg gevoelig en pijnlijk is. Door de Reiki hebben we erger kunnen voorkomen  toppie

:gjob:  :gjob:
My love, my life, my happiness: Nel, Nicky, Kalina, Kayla

Offline Anke d J

• Bernergek
« Reactie #5 Gepost op: 03 april 2014 - 13:21:20 »
 :gjob: Marion, toch wel fijn dat je dat meteen kunt toepassen dan he, zo is Feline er goed mee geholpen.  toppie

Offline Lindsay

• Super Bernerfreak
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 03 april 2014 - 13:52:59 »
Arme Feline... Gelukkig kan baasje Reiki  ;)

Mona hier had gisteren ook geluk...
Achter en naast onze tuin liggen velden, de boeren zijn daar sinds kort weer volop aan het werk, en de honden vinden het geweldig om met de tractors mee te lopen (in onze tuin, veilig achter draad weliswaar...)
Mona ziet de tractor aankomen en loopt in een rotvaart naar achter... Ze was zo snel dat ze een bocht miste en met haar schouder/voorpoot kei hard tegen het poortje knalde...
Janken, brullen, krijsen,... En heel zielig, mankend kwam ze naar me toe...
Ik was in alle staten... Het was echt een harde knal en heb een hond nog nooit zo hard horen janken...
Dacht echt dat er iets gebroken was, of op z'n minst gebarsten...
Heb mezelf en haar wat gekalmeerd, en haar Reiki gegeven... Ze heeft nog even gemankt, maar na een uurtje huppelde ze weeral rond als vanouds...
Ik hou het natuurlijk goed in de gaten, want er kan alsnog iets geraakt zijn, maar voorlopig merk ik niks aan haar en loopt en springt ze weer alsof er niks gebeurd is...

Ik had wel een hartverzakking en ben weer wat grijze haren rijker   :o

Eerste werk binnenkort is die bocht daar wegwerken, want dit wil ik nooit meer meemaken  :runaway:

Offline Marion L.

• Super Bernerfreak
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 03 april 2014 - 15:19:37 »
Ja zeker fijn dat ik het meteen toe kon passen bij Feline  :dance: :cheer: :dance:

Goed dat jij Mona ook meteen Reiki hebt gegeven Lindsay  :gjob:
Ja, ze kunnen soms krijsen dat het door merg en been gaat, vaak ik dat ook van de schrik.
Je doet er inderdaad wel wijs aan om haar in de gaten te houden de komende tijd, je kunt er immers ook niet in kijken hè.

Laat Bente de reiki nu beter toe?

Offline Marion L.

• Super Bernerfreak
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 03 april 2014 - 15:21:08 »
Ja zeker fijn dat ik het meteen toe kon passen bij Feline  :dance: :cheer: :dance:

Goed dat jij Mona ook meteen Reiki hebt gegeven Lindsay  :gjob:
Ja, ze kunnen soms krijsen dat het door merg en been gaat, vaak is dat ook van de schrik.
Je doet er inderdaad wel wijs aan om haar in de gaten te houden de komende tijd, je kunt er immers ook niet in kijken hè.

Laat Bente de reiki nu beter toe?

Soms mis ik de herstelfunctie echt wel  :runaway:

Offline Lindsay

• Super Bernerfreak
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 03 april 2014 - 16:44:49 »
Die herstelfunctie mis ik zowat elke dag  :wistle:

Ik hou haar inderdaad goed in de gaten, maar zolang ze geen pijn aan geeft, ga ik er maar vanuit dat er niets aan de hand is... Mag ook gewoon aan haar poot/schouder komen, zonder dat ze reageert...

Bente laat de Reiki goed toe, al mag ik nog steeds niet dadelijk aan haar rug komen... Na een tijdje draait ze zich om, en dan kan het wel... Ik volg maar wat zij aangeeft en fijn vindt...

Offline Marion L.

• Super Bernerfreak
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 03 april 2014 - 20:51:27 »
Mooi zoals Bente het zelf aangeeft  toppie   Ik hoop dat ze er baat bij heeft  :hug2:

Offline wendy

• Bernerfreak
  • *
  • Namen: iana en ella
« Reactie #11 Gepost op: 03 april 2014 - 21:28:20 »
die marion toch he....echt een all-in berenmadam  toppie

Offline Lindsay

• Super Bernerfreak
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 03 april 2014 - 22:09:22 »
Ik heb net Yentl haar verhaal gelezen... Wat een mooi verhaal... Wat hebben sommige honden toch een ongelofelijke wil om te leven...

Zo las ik laatst een verhaal van een hond met verschillende tumoren... Hond was opgegeven... De tumoren zaten vooral op de poten en tussen de tenen, ze zouden haar laten leven tot lopen moeilijk werd... De poten waren inmiddels al ingetapt om het lopen makkelijker te maken, ze was dus echt aan haar laatste dagen/weken bezig...
Onder het motto ; Baat het niet, dan schaadt het niet, hebben ze haar een edelsteentje aan gedaan...
En ongelofelijk maar waar, de tumoren begonnen te krimpen en na enkele weken waren ze volledig weg...
Dierenartsen stonden met verbazing te kijken...

Dat vind ik zo mooi... Zo heel af en toe eens een wonder, waar geen mens het antwoord op weet...

En met dat wonder in m'n achterhoofd, draagt Bente sinds gisteren een edelsteen... Voor V'Jenna en mezelf ook een steen gevonden... Baat het niet, dan schaadt het niet  ;)

Offline Anke d J

• Bernergek
« Reactie #13 Gepost op: 04 april 2014 - 08:37:49 »
 Wat fijn dat Mona en Bente er beide baat bij hebben, hier geeft Donar ook aan wanneer het genoeg is geweest met de Reiki. Ze voelen ook wel goed aan dat je ze wilt helpen, sommige plekken zijn inderdaad te pijnlijk om meteen te behandelen maar op een gegeven moment laten ze het toch toe.
En wat leuk dat je ook een edelsteen hebt gevonden die past bij jullie  :gjob:. Donar heeft ook een edelsteen die zijn werk nog steeds goed doet, Fender heeft er verschillende gehad maar heeft er nu even geen nodig. Wijzelf dragen ook een edelsteen. Ik voel heel duidelijk als ik hem niet om heb of als hij gezuiverd moet worden. En inderdaad baat het niet dan schaadt het niet.

Offline Marion L.

• Super Bernerfreak
  • **
« Reactie #14 Gepost op: 04 april 2014 - 08:48:14 »
die marion toch he....echt een all-in berenmadam  toppie

:blush: maar dat kun jij zelf ook hoor Wendy, de Reiki dan hè. Kom gezellig een cursus volgen zou ik zeggen :wistle:
De ervaring met honden doe je in de loop der jaren vanzelf op, heb ik ook gedaan  ;D

Ik heb net Yentl haar verhaal gelezen... Wat een mooi verhaal... Wat hebben sommige honden toch een ongelofelijke wil om te leven...

Yentl was een heeeel bijzonder hondje inderdaad, we missen haar wijsheid nog heel vaak.

Zo las ik laatst een verhaal van een hond met verschillende tumoren... Hond was opgegeven... De tumoren zaten vooral op de poten en tussen de tenen, ze zouden haar laten leven tot lopen moeilijk werd... De poten waren inmiddels al ingetapt om het lopen makkelijker te maken, ze was dus echt aan haar laatste dagen/weken bezig...
Onder het motto ; Baat het niet, dan schaadt het niet, hebben ze haar een edelsteentje aan gedaan...
En ongelofelijk maar waar, de tumoren begonnen te krimpen en na enkele weken waren ze volledig weg...
Dierenartsen stonden met verbazing te kijken...

Dat vind ik zo mooi... Zo heel af en toe eens een wonder, waar geen mens het antwoord op weet...

En met dat wonder in m'n achterhoofd, draagt Bente sinds gisteren een edelsteen... Voor V'Jenna en mezelf ook een steen gevonden... Baat het niet, dan schaadt het niet  ;)

Dat verhaal van de hond met tumoren aan de poten is ook wel heel bijzonder. Geen mens die kan verklaren hoe het precies werkt, maar de resultaten spreken voor zich  toppie
Staat er ook bij welk steentje deze hond bij zich droeg?

Zoals Anke ook al aangeeft werkt zij en wij ook met steentjes, wij dragen ze, enkele honden dragen een steentje en we gebruiken de stenen ook in combinatie met Reiki, werkt erg mooi  toppie

Welke steentjes heb jij uitgezocht Lindsay?