Auteur Topic: Opvang voor Hummer  (gelezen 2941 keer)

Offline Didi

• Bernerpuppie
  • *
  • Aantal berners: 1
  • Namen: Hummer
Opvang voor Hummer
« Gepost op: 24 juni 2015 - 21:14:20 »
Hallo,

Deze zomer willen we graag eens met onze dochter voor 2 daagjes naar Phantasialand.
Helaas kan Hummer niet mee...
Een paar maanden geleden zijn we ook eens 2 nachtjes weg geweest zonder Hummer, toen kon ze bij een vriendin logeren.
Dit is supergoed gegaan, maar ze heeft ook een hond van dezelfde leeftijd + 4 kinderen, en wil haar hier niet steeds mee lastig vallen...
Onze vorige hond ging naar een pension, maar de laatste keer is dat helaas niet goed gegaan.
Hij heeft er een aanval gekregen nadat hij gebeten was door een andere hond, en helaas hebben we hem 2 dagen na thuiskomst moeten laten inslapen.
Hij was al oud, had al aanvallen gehad, dus wil zeker niet de schuld bij het pension leggen, maar ik krijg het niet over mijn hart om Hummer er naartoe te brengen  :blush:

Nu mijn vraag (sorry voor het lange verhaal):
Hoe lossen jullie dat op met jullie berner? Ik zie dat jullie wel eens op elkaars honden passen, maar jullie kennen mekaar waarschijnlijk al in real life...
Zijn er onder jullie die een echt goed plekje kennen in een straal van ca. 25km van Knokke?
Een plekje waar ze goed verzorgd wordt en waar ze knuffels krijgt?
Alvast bedankt voor de tips!

Offline Petra

• Bernerfreak
  • *
    • Polderwind
  • Aantal berners: 2
  • Namen: Jenga en Vega
Re: Opvang voor Hummer
« Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2015 - 12:14:49 »
er wordt hier regelmatig een oproep gedaan voor opvang en volgens mij leren sommige mekaar hier pas kennen op zo'n moment ;)
het is leuk om een hond op logée te krijgen, maar zelf ondervindt ik wel dat het telkens een verandering in de roedel brengt.  en sommige kunnen het goed met elkaar vinden, andere wat minder.

kan je bij je fokker terecht?  ikzelf laat mijn 'eigen kweek' gemakkelijk op logée komen, maar doe niet echt opvang voor vreemde honden.  sommige honden draaien direct mee, andere doen liever hun eigen gedacht.  dat maakt thuisopvang niet altijd zo makkelijk. 

volgens mij ga je hier wel iemand vinden die het ziet zitten, misschien een specifiekere datum doorgeven?

succes!

Offline Sanne en Joy

• Bernergek
  • Namen: Joy (Van 't Pachthof)
« Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2015 - 12:26:21 »
Begrijpelijk dat je hem niet graag naar een pension doet, ik zou zelf ook kiezen om Joy bij familie of vrienden te laten die ik vertrouw.
Ik moet wel zeggen als ik niet anders zou kunnen, breng ik haar naar " 't Hol van Pluto" in Schorisse (Maarkedal/Oudenaarde). Is wel een eindje van Knokke maar niets dan lof voor Lieve die super is met de honden!  pray
Na het verblijf krijg je ook via mail allemaal fototjes van de vakantie! Superleuk om te zien hoe ze zich amuseren  toppie als ze tijd heeft krijg je de foto's zelf al tijdens je vakantie
Zij is de enige waar ik Joy zou achterlaten. Ze hebben een zwembad, grote hectaren land dat volledig afgesloten is waar ze kunnen spelen en ravotten, een binnenplaats met zand om te spelen en graven,....
(en als je zo een vuil monster hebt zoals mijn Joy die elke moderplas opzoekt, krijg je ze gewassen terug ook  :giggle: )

Offline Didi

• Bernerpuppie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 25 juni 2015 - 16:04:46 »
Bedankt voor jullie reacties!
Oudenaarde ligt inderdaad wel erg uit de route  ;D
Hummer is erg makkelijk, niet dominant naar andere honden (eerder onderdanig) en kan ook goed alleen zijn.
Het enige wat ze 'eist' is om genoeg geknuffeld te worden  :giggle:
Ze is het zo gewend om in een gezin te zijn dat ik bang ben dat ze in een gewoon pension doodongelukkig zal zijn...
Al zijn sommige pensions echt uitzonderingen, vandaar mijn oproepje hier!

Een exacte datum hebben we niet, kan in overleg.
Zal wel een dinsdag en woensdag zijn (1 nachtje) ivm ons werk, maar qua week kunnen we vrij flexibel zijn.

:thx:

Offline Wendy V

• Bernerfreak
  • *
  • Namen: Lotte en Nina
« Reactie #4 Gepost op: 25 juni 2015 - 19:57:28 »
Wij wonen nog verder dan Oudenaarde en we hebben 3 katten...anders zou ik het wel eens willen proberen zo 1 nachtje.

Offline Petra

• Bernerfreak
  • *
    • Polderwind
  • Namen: Jenga en Vega
« Reactie #5 Gepost op: 25 juni 2015 - 21:05:38 »
ik heb wel al goeie dingen gehoord van perro in damme...

Offline Didi

• Bernerpuppie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 25 juni 2015 - 21:35:39 »
Bij Perro gingen onze vorige honden...
Het roept gewoon teveel herinneringen op helaas... zou geen moment op mijn gemak zijn vrees ik.
Ook al neem ik hen niets kwalijk, het blijft toch hangen...

Offline Didi

• Bernerpuppie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 25 juni 2015 - 21:38:50 »
Wij wonen nog verder dan Oudenaarde en we hebben 3 katten...anders zou ik het wel eens willen proberen zo 1 nachtje.

Wat lief Wendy! Jammer genoeg niet in de buurt...
Ook heeft ze nog nooit bij katten gezeten, dus heb geen idee hoe ze reageert.
Haar kennende zal ze het als speelkameraadjes zien, maar toch, mag niet dromen dat ze wat te hardhandig zou zijn!

Offline EvdV

• Bernerbeertje
  • **
  • Namen: Brutus
« Reactie #8 Gepost op: 05 juli 2015 - 15:16:04 »
Moest mijn pa het zien zitten om de dinsdag een extra hondje te hebben, ik ben de woensdag af en toe thuis zou ik het direct doen :) hebben jullie al een datum?

Offline pascale

• Bernerpuppie
  • *
  • Namen: Cooper
« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2015 - 01:54:00 »
ik ben van Oostkamp, vlakbij Brugge en zou wel op hem kunnen passen op voorwaarde dat hij omkan met katten, kheb er namelijk 2. Woon samen met mijn 20 jarige zoon en heb zelf altijd Berners gehad. Ik werk overdag maar zoon is thuis. Knuffelen is geen probleem en wandelen s'avonds hier in het bos ook niet. Bij interesse stuur maar een berichtje