Auteur Topic: piepen en janken volwassen reu  (gelezen 562 keer)

Offline rogerwendy

• Bernerbeer
  • Aantal berners: 1
  • Namen: Nash
piepen en janken volwassen reu
« Gepost op: 18 februari 2018 - 14:04:14 »
Onze  :berner: Nash is nu 3.5 jaar oud en de laatste tijd gedraagt hij zich anders. Hij piept en jankt heel veel, om aandacht of andere redenen? Als ik niet wist dat hij een reu was, zou ik denken dat hij schijnzwanger was  ;). Zijn liefste speelgoed zijn enkele grote teddyberen waar hij steeds mee in het rond zeult. Soms vertoont hij ook rijgedrag (meestal op een teddybeer). Hij trekt ook weer meer op wandeling, en hij eet soms moeilijk (terwijl eten zijn hobby is  :giggle:). Aangezien er hier veel honden in de omgeving zijn, en onze straat een geliefde wandelplek is voor hondeneigenaars, zou het dus kunnen dat er een loopse teef in de omgeving is. Kan frustratie van onze reu reden van dit gedrag zijn? Of zou hij nog kunnen puberen? Ik dacht dat dit voorbij was op deze leeftijd? Of worden mannelijke honden nooit volwassen?  :giggle: Herkent iemand dit gedrag? En weet iemand wat we eraan kunnen doen? Hij is niet gecastreerd (omdat we bang zijn dat hij een moeilijke vacht krijgt dan), maar misschien is dat een oplossing? Of chemische castratie?

Offline nina wouters

• Bernerforum.be VZW
  • Super Bernerfreak
  • **
    • www.berner-sennen-gent.be
  • Aantal berners: 4
  • Namen: Kayla, Kalina, Nicky en Nel
Re: piepen en janken volwassen reu
« Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2018 - 21:26:04 »
Dat lijken mij inderdaad allemaal typische gedragingen van een reu die weet dat er een loops teefje in de buurt is.  :giggle:

Ik heb geen ervaring met reuen, maar ik hoor reuenbaasjes dikwijls zo'n verhalen vertellen. Als het de spuigaten uitloopt, laten de meesten hun reu castreren.

Over chemisch castreren: al die chemische hormonen, daar kan je je de vraag bij stellen of dat wel gezond is? Sommige mensen laten hun reu eerst chemisch castreren om te kijken of het gedrag verandert om dan pas definitief te castreren.
Definitief castreren lijkt mij dan beter. Maar gelijk welke oplossing je neemt, de kans zit er in dat zijn vacht gaat veranderen.  :eeew:

Ik vrees dat dit het lot is van reuen die niet gebruikt worden voor de fok en die gedragsproblemen vertonen...
My love, my life, my happiness: Nel, Nicky, Kalina, Kayla

Offline majake

• Bernergek
  • Aantal berners: 2
  • Namen: Nisha en Mila
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2018 - 06:48:44 »
Ik dacht ook altijd dat ze een lelijke vacht  krijgen maar Mila en Nisha zijn gesteriliseerd en hebben een mooie vacht, Nisha haar vacht heeft wat meer onderwol maar heb een goede kam daarvoor gevonden die het er gemakkelijk uit haalt

Offline majake

• Bernergek
« Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2018 - 06:53:08 »
Gisteren nog een flatcote retriever op bezoek gehad, ongecastreerde reu, die heeft 45 min op mijn teven staan rijden, mijn honden moesten constant van zich afbijten maar hij luisterde er niet naar, en dan zijn ze nog gesteriliseerd, had medelijden met dat beestje, wilde zo graag dekken maar mocht niet, dan beter castreren is mijn mening dan ze te laten rondlopen met die behoefte en en ze mogen er niks mee doen

Offline majake

• Bernergek
« Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2018 - 06:55:50 »
Nash is familie van mijn honden hee, papa diego :inlove:

Offline rogerwendy

• Bernerbeer
« Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2018 - 21:27:09 »
Nash is familie van mijn honden hee, papa diego :inlove:
Ja, Nash is een halfbroertje van Nisha en Mila. Allemaal zelfde papa.

Offline majake

• Bernergek
« Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2018 - 12:39:17 »
Ja, Nash is een halfbroertje van Nisha en Mila. Allemaal zelfde papa.

Toffe honden zijn het

Offline rogerwendy

• Bernerbeer
« Reactie #7 Gepost op: 08 oktober 2018 - 18:44:30 »
Nash heeft het weer. Hij gaat nu ook huilen. En hij eet weer slecht. Vast weer loops teefje in de buurt.
Hondje van de buren (ook een niet-gecastreerde reu) heeft het trouwens ook  :rol:
Hier een filmpje van Nash die huilt:
https://www.facebook.com/wendy.vancalster.165/videos/148351002780428/