Auteur Topic: Welke korrels eten jullie beertjes?  (gelezen 43496 keer)

Offline Valerietje

• Super Bernerfreak
  • **
  • Aantal berners: 2
  • Namen: Shiva Polderwind & Goyan Vom Gipfelfeuer
Welke korrels eten jullie beertjes?
« Gepost op: 09 september 2011 - 19:54:19 »
Wij zijn al paar keer veranderd van korrels, maar uiteindelijk zijn we bij Denkadog terecht gekomen. Heel tevreden van, wel niet goedkoop, maar als je deftige korrel wil.
Naturis-versvlees ook tijdje gedaan, maar madam is geen zo'n grote eter en probleem is dat zo'n versvlees maar 2 dagen goed blijft in de frigo  :bang:
Dus deden we er meer verlies aan  :bang:

Volgende korrels hebben we ook geprobeerd, maar ontlasting was niet goed of teveel: naturis, euro-premium, luposan, markus muhle, royal canin, eukaneuba en meradog. Een hele reeks hé  :o

Maar nu goede, vaste ontlasting én de smaak van denkadog bevalt haar. (Is ook voor allergische honden, dus komt goed uit  toppie)

Offline Saskia

• Mega Bernerfreak
  • Love comes in three colours
    • Liefhebberskennel van 't Bronkshof & Hondenkapsalon voor alle rassen
  • Aantal berners: 4
  • Namen: †Darusha, Feedra† Ghosita, Kisha, Lounes, Leyna
Re: Welke korrels eten jullie beertjes?
« Reactie #1 Gepost op: 09 september 2011 - 20:59:42 »
Geen korreltjes meer hier
Dankzij Nathalieke & Pieter eten ze hier vers
En ze zijn er allemaal op vooruit hoor, ze jeunen hun dat het gene naam heeft  toppie

Offline Nathalie

• Beheerder
  • Hyper Bernerfreak
  • Aantal berners: 3
  • Namen: Ayla, Jara en Nuri
« Reactie #2 Gepost op: 09 september 2011 - 22:46:40 »
Wij gaven vroeger pro plan zalm en rijst. Super tevreden van!

Op vakantie in Schotland hebben we Markus Muhle geprobeerd, maar dat is ons niet goed bevallen heel die vakantie lang ...  :eeew:

Offline Judy

• Mega Bernerfreak
  • Aantal berners: 1
  • Namen: Judy
« Reactie #3 Gepost op: 09 september 2011 - 23:37:48 »
Judy doet het supergoed op Pro Plan zalm en rijst. We zijn even overgeschakeld naar Lupo om een probleem op te lossen; daar is iedereen die ik hoor enorm tevreden van. Maar haar ontlasting was er niet vast van, en ze poepte enorm veel en vaak. Het had ook een rare consistentie. Helemaal het averechtse effect dus. We hebben een tijdje volgehouden omdat je anders niet kan weten of het aanslaat natuurlijk, maar het beterde niet. Terug naar Pro Plan, direct weer alles in orde. toppie

Offline Saskia

• Mega Bernerfreak
  • Love comes in three colours
    • Liefhebberskennel van 't Bronkshof & Hondenkapsalon voor alle rassen
  • Aantal berners: 4
  • Namen: †Darusha, Feedra† Ghosita, Kisha, Lounes, Leyna
« Reactie #4 Gepost op: 10 september 2011 - 06:41:33 »

Wij ook ... Jaren mee gewerkt zelfs, pups krijgen die korrel mee trouwens  toppie

Offline Sven

• Bernerfreak
  • *
  • Namen: Goran
« Reactie #5 Gepost op: 11 september 2011 - 14:15:13 »

Ik geef da hier nu....en heeeeeeeeel tevreden van! Wel niet goedkoop maar het zou goed zijn voor z'n allergie.
En hij lust het graag, dus voorlopig zitten we goed.....

Hoeveel gram korrels geven jullie ? Ik geef 500 gr en Goran weegt nu rond de 56 kg
Lieve Laika, je was een schat van een Berner....Waarom moest dit ons toch overkomen ? Voor altijd in m'n hartje!!!

Offline cindy

• Mega Bernerfreak
    • Liefhebberskennel van' t Djankozyhof
  • Aantal berners: 6
  • Namen: Branko† - Enzy† - Gaidima† - Hera - Jirka - Kaya - Lizzy - Isabella - Noor
« Reactie #6 Gepost op: 11 september 2011 - 14:38:31 »
hier ook al jaren Pro Plan, zalm & rijst. En zeer tevreden van.

Offline wendy

• Bernerfreak
  • *
  • Namen: iana en ella
« Reactie #7 Gepost op: 11 september 2011 - 15:06:43 »
Ik geef da hier nu....en heeeeeeeeel tevreden van! Wel niet goedkoop maar het zou goed zijn voor z'n allergie.
En hij lust het graag, dus voorlopig zitten we goed.....

Hoeveel gram korrels geven jullie ? Ik geef 500 gr en Goran weegt nu rond de 56 kg

wij geven ook pro plan, scheelt veel in prijs als je het koopt op www.zooplus.nl (bestaat ook zooplus.be,maar is frans) , 2 zakken voor 99,90
als je er dan nog een botje bijneemt en over de 100 euro komt dan krijg je nog eens 5% korting :)
wordt gratis thuisgeleverd vanaf 29euro (ook naar belgie)

Offline Bailey

• Super Bernerfreak
  • **
  • Namen: Bailey
« Reactie #8 Gepost op: 11 september 2011 - 16:26:19 »
Bailey heeft 5jaar eukanuba gekregen en staat nu sinds 9maand op vers.
Met zijn brokken liet hij enorm veel scheetjes en had hij héél stinkende ontlasting en véél. Dat is nu allemaal véél minder het geval!  toppie

Offline Sven

• Bernerfreak
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 12 september 2011 - 09:03:43 »
wij geven ook pro plan, scheelt veel in prijs als je het koopt op www.zooplus.nl (bestaat ook zooplus.be,maar is frans) , 2 zakken voor 99,90
als je er dan nog een botje bijneemt en over de 100 euro komt dan krijg je nog eens 5% korting :)
wordt gratis thuisgeleverd vanaf 29euro (ook naar belgie)

Oh my god, dank je wel voor de tip over zooplus Wendy! Heb je altijd al een goeie service gehad bij zooplus ? Geen verkeerde leveringen .... op tijd geleverd....enz....?
Nu ga ik bij Tom&Co in Aalst omdat dit het dichtste is....Maxi Zoo is gelegen op een zeer drukke steenweg waar het zogoe als altijd file is, daarom ga ik daar maar af en toe.....
Bij Tom&Co betaal ik iets van een 63 euro voor ne zak van 14kg! Enig voordeel daar is da je dan ook 63 punten krijgt voor ne bon van 5 euro bij delhaize.

Hoe zit het met de consumptiedatum als je bestelt bij zooplus ? Is dat ook zoals bij Tom&Co zeker een jaar 'goed ' , want zij moeten hiervan toch een heel pak zakken in stock hebben hé ? Of ben ik nu weer problemen aan het 'zien' waar er geen zijn :-[ :-[ ?
« Laatst bewerkt op: 12 september 2011 - 09:49:37 door Bernerforever »
Lieve Laika, je was een schat van een Berner....Waarom moest dit ons toch overkomen ? Voor altijd in m'n hartje!!!

Offline wendy

• Bernerfreak
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 12 september 2011 - 10:09:45 »
Oh my god, dank je wel voor de tip over zooplus Wendy! Heb je altijd al een goeie service gehad bij zooplus ? Geen verkeerde leveringen .... op tijd geleverd....enz....?
Nu ga ik bij Tom&Co in Aalst omdat dit het dichtste is....Maxi Zoo is gelegen op een zeer drukke steenweg waar het zogoe als altijd file is, daarom ga ik daar maar af en toe.....
Bij Tom&Co betaal ik iets van een 63 euro voor ne zak van 14kg! Enig voordeel daar is da je dan ook 63 punten krijgt voor ne bon van 5 euro bij delhaize.

Hoe zit het met de consumptiedatum als je bestelt bij zooplus ? Is dat ook zoals bij Tom&Co zeker een jaar 'goed ' , want zij moeten hiervan toch een heel pak zakken in stock hebben hé ? Of ben ik nu weer problemen aan het 'zien' waar er geen zijn :-[ :-[ ?

ik ben daar heeeel tevreden van :) ik heb nooit ergens anders de zakken gekocht omdat ik ze echt te duur vond , dus ben al meer dan 2jr klant. :P
de houdbaarheid is ook ok , heb vorige maand 2 zakken besteld en daar staat op tot 10-2012 , tegen dan zijn die hier al lang op  toppie
op de site staat levertijd 2 werkdagen,maar is bij ons meestal een kleine week.(missch omdat het naar belgie komt?)
 Ja, jammer van je punten, maar hun hebben ook een puntenprogramma,maar moet zeggen, heb daar nog nooit iets bruikbaars voor ons tussen gevonden :(
maar goed, als je 2 zakken koopt voor 100eur min5% kom je maar op 47eur, scheelt toch veel he? das de prijs van een zak huismerk bij ons in de dierenwinkel.

« Laatst bewerkt op: 12 september 2011 - 10:15:01 door wendy »

Offline Sven

• Bernerfreak
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 12 september 2011 - 10:49:43 »

ik ben daar heeeel tevreden van :) ik heb nooit ergens anders de zakken gekocht omdat ik ze echt te duur vond , dus ben al meer dan 2jr klant. :P
de houdbaarheid is ook ok , heb vorige maand 2 zakken besteld en daar staat op tot 10-2012 , tegen dan zijn die hier al lang op  toppie
op de site staat levertijd 2 werkdagen,maar is bij ons meestal een kleine week.(missch omdat het naar belgie komt?)
 Ja, jammer van je punten, maar hun hebben ook een puntenprogramma,maar moet zeggen, heb daar nog nooit iets bruikbaars voor ons tussen gevonden :(
maar goed, als je 2 zakken koopt voor 100eur min5% kom je maar op 47eur, scheelt toch veel he? das de prijs van een zak huismerk bij ons in de dierenwinkel.

Bedankt voor je mailtje! Ik zit nu nog met een halve zak korrels dus kga nog niet direct bestellen maar zal er zeker rekening mee houden. Als jij er goeie ervaringen mee hebt zal da hier ook wel in orde zijn zeker ? Zowiezo doe je meer winst als je 2 zakken tegelijk besteld hé, dus zal dit dan ook maar doen....(denk ik)
Nog een vraagje ivm de levering, wat gebeurt er als je niet thuis bent ? Zetten ze de zakken dan toch gewoon af aan je deur of....?
Eventueel dat ik de zakken dan ga laten leveren bij m'n meter die hier op 20 m van m'n deur woont, die is toch alle dagen thuis! Maar brengen ze de zakken ook binnen ? ( zijn het meestal vriendelijke chauffeurs ? )
Ja de prijs scheelt wel veel t.o.v. Tom&Co, bij Maxi Zoo is het wel iets goedkoper maar daar verdelen ze geen zakken van 14 kg dacht ik....eerder 10 kg. En het word gelijk ook geleverd voor die prijs, dus da bespaart je ook al tijd & naft :gjob:

Offline wendy

• Bernerfreak
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 12 september 2011 - 10:57:41 »
Bedankt voor je mailtje! Ik zit nu nog met een halve zak korrels dus kga nog niet direct bestellen maar zal er zeker rekening mee houden. Als jij er goeie ervaringen mee hebt zal da hier ook wel in orde zijn zeker ? Zowiezo doe je meer winst als je 2 zakken tegelijk besteld hé, dus zal dit dan ook maar doen....(denk ik)
Nog een vraagje ivm de levering, wat gebeurt er als je niet thuis bent ? Zetten ze de zakken dan toch gewoon af aan je deur of....?
Eventueel dat ik de zakken dan ga laten leveren bij m'n meter die hier op 20 m van m'n deur woont, die is toch alle dagen thuis! Maar brengen ze de zakken ook binnen ? ( zijn het meestal vriendelijke chauffeurs ? )
Ja de prijs scheelt wel veel t.o.v. Tom&Co, bij Maxi Zoo is het wel iets goedkoper maar daar verdelen ze geen zakken van 14 kg dacht ik....eerder 10 kg. En het word gelijk ook geleverd voor die prijs, dus da bespaart je ook al tijd & naft :gjob:

wij hebben geen maxi zoo bij ons in de buurt, dus niet veel keuze dan he
ik laat het altijd op het werk leveren bij mijn vriend omdat er daar altijd wel iemand is :)
ze brengen dat van een transportbedrijf zoals bv dhl enz

Offline Pieter

• Beheerder
  • Mega Bernerfreak
  • Voorzitter BF.be VZW
  • Aantal berners: 3
  • Namen: Ayla, Jara & Nuri
« Reactie #13 Gepost op: 12 september 2011 - 16:37:13 »
Hier ook nooit problemen gehad met de leveringen... Wij laten ze soms wel op de oprit leveren, maar daar is camerabewaking dus moeten we niet veel schrik hebben  :V:
Als we thuis zijn brengen ze toch binnen als het zware of grote dingen zijn , maar dat zal afhangen van de chauffeur vermoed ik? Ik denk nu niet dat ze een omaatje gaan laten sleuren met grote zakken korrels...  ;D

Offline Kristof

• Bernergek
  • Namen: Monti
« Reactie #14 Gepost op: 13 september 2011 - 15:40:38 »
Royal Canin Junior. Is wat hij al bij de fokker kreeg en voorlopig toch geen problemen mee.